anne lütfen şarap içeyim

 


jazz eşliğinde şiir yazıyorum

ama annem şarap içmeme izin vermiyor

neyse,dolaptaki biraya gözü koydum

babam gitsin ona yazılırım

belki biraz burjuvalaştım

özür dilerim yoldaşlarım

ben artık kolektif üretim de istemiyorum

toplum ve trapezler bunalımla kolektifleşir

gelin hep beraber kan verip 

sonra bi güzel bira içelim

ama bunu kesinlikle kolektif yapalım

ilahi dinlerken sevgilimi düşünmem

beni adem-i merkeziyetçi yapabilir mi?

veya tanrı kaç defa yakabilir beni

yanlış anlaşılmasın ama ben kömür olmaya çok müsaitim

öyle defalarca yanmaya yok pek niyetim

umarım tanrı bu uslu cocuk hallerimi sever

en azından bir kere yanmış olurum

takım elbiseyle gitsem yanmaya 

hatta mavi gergedanımı da alsam yanımda

o zaman belki tanrı

bi kaç huri hak görebilir bana

hatta okyanuslarca şarap verebilir bana

hem tanrının huzurunda 

annem de kızamaz

o halde 

tanrıdan ilk isteklerim

bi kadeh şarap

bi çift trapez

ve son olarak

mavi gergedan ile sonsuz bir aşk!

Can Kızıl

Yorumlar