herkes orda kendi kavgasıyla başbaşaydı


geçen bizim semih abiyi gördüm yolda

hemen belli ediyor kendini

gözleri mavi,boyu uzunca

geldi yanıma,suratı sirke

hemen bi selam verdim kendisine,sordum

yüzünden düşen bin parça,hayırdır abi?

canı sıkkınmış bu ara,para da yokmuş

sonra durdu,dedi belize

uzun uzun belizeyi anlattı

evi ordaymış,hissediyormuş güya

dedim abi olur mu,evin bizim karşışı,nenemgilin üst katı

sigara alacam bir liran var mı diye sordu,gergin

hep benden otlanır,napsın garibim

ee abi gidiyo musun belizeye diye dalga geçtim

bi duman aldı,verdi;'gidiyorum'

abi dedim,çocuklar?

ne olacaksa olsun can,bağırdı

38 sene dayandım,bu saatten sonra yapamam

bi türlü uyanamadım mevzuya

gönderdim evine

bizim evin karşısına,nenemgilin üst katı

iş yerinde biriyle kapıştı herhalde

hemen aradım bizimkini

dedim hazırla akşama bi güzel sofra

öğrenelim semih abinin derdini


akşam oldu evindeydik musa abinin

sert bir arak* bolca peynir

bana da meyve suyu,şeftalili

baktım şöyle pek beğenmedim

musa abi peyniri hep dışarıda bekletir

nedeni sorulunca 'yaşlıyım olum üstüme gelmeyin'

bi ara semih abi bir şeyler söyler gibi

baktı bize,yüzü kiremit gibi sert

ückoca adam,ben dokuzum

o gece konuşmuyor pek


semih abi mahalleye hiç bakmadı

musa abi gene betül ablaya kesik

çok ısrar ettik,bırakmadı

musa abi liseden beri tutuk betül ablaya

ne zamanki musa abi

betül ablanın nişanlısının evinin kundakladı

o yangından beri selam sabah yok aralarında

o yangından beri musa abi

günde bir kilo arak içiyor

ve 44 yaşında ölmeyi bekliyor


herkes sükunetle otururken

ben semih abiyi izliyordum

ha birde meyve suyum bitiyodu,ona üzülüyordum

semih abi uzakları izliyor,sanki bir şeyler arıyordu uzaklarda

kötü kokulu sigara içiyor

sigarası gauloises tanesi üç lira

bizim abdullah getiriyordu suriyeden

bi vakit ben bunları düşünürken

semih abi elindeki sigarayı söndürdü,eliylen

acıyla çığlık atmasını bekledim

çığlık atmadı,az biraz bekledi

gözleri dolar gibi oldu bağırdı birden

'nerdeyim lan ben'

peynir tabağı korkmuş olacak ki yerdeydi

musa abi eğildi peynirleri topladı

semih abi aldı çeketini gitti,kapıyı sertçe çarptı

son hatırladığım musa abinin pek sakin yüzü

sonra zaten evdeydim

bütün gece uyumadım,izledim evin karşısını

nenemgilin üst katında 

o gece hiç ışık yanmadı

Can Kızıl

*:rakı,bknz










Yorumlar