ölü paradoksu

ölüler diyarı korkutucudur,gördüm

dün orda birilerini koşa koşa aradım 

ya da onlar beni aradı veya arzuladı 

bunun ne önemi var

gördüğüm tüm ölü yüzlerde birer parça buldum

kopuk,sallanan çeneler bana bütün gevezeliklerimi hatırlattı

durdum,belki biri gelir bana her şeyi izah eder diye

ölenlerin arkasından izah yapılmazmış

bunu en meşru mağlubiyetimde anladım

hatta bütün meşru mağlubiyetleri

ölü doktorlar sağlar,bana böyle öğretildi

hepinizi duyar gibiyim

bir doktorun ölmesi en büyük fiyasko

ölümüyle mağlup olmak diye bir şey yok

hatta ölüler diyarında onu aramak da yok

en çok ölülerin doktora ihtiyacı olur

bu benim en gerçek mağlubiyetim

canımız sıkılmasın

her doktor ölür

yeni müzecilikte sergileme yöntemi olarak ölü

gömme temalı bir seçki

urgansız,cellatsız masumane bir ölüm

ve ekleyelim en kara haberi

bunların hepsi süreç

ölüm anlık bir şey değil,hiç olmadı

yıllarca ölebilirsiniz veya öldürebilirsiniz

bitişi ancak bilinçten geçer

literatürde geçmez ama ölümün eş anlamlısıdır kabullenmek

işlerin boka sardığını görür gibiyim

çünkü ölümü kabul etmek bir sonsa 

ve her son bir ölümse

bu aptal paradoksu kim uydurdu?

Can Kızıl

                                                                               *Paradoks, görünüşte doğru olan bir ifade veya ifadeler topluluğunun bir çelişki oluşturması veya sezgiye karşı bir sonuç oluşturmasıdır.

Yorumlar