aynı kentten kovulmuşuz


 

Kırıştı yüzüm bir parça güneş öptü 

Gaipten sayılar buldum dilimizi bileyecek 

Belki limon ağacları keseriz dilimiz keser 

Ekşitmez yüzümüzü bu sefer 

Kan ağlar hepsi ben arkandan 

Keskin diller getirir sonumuzu 

Ve aslında daha o gün konuşmuştuk 

Ben tüm yolları yerdim bitene kadar içerdim kuyuyu 

Vazgeçmen bana liman buldurur 

Çapalar boğazıma takılır denizci şarkıları söylenir arkamdan 

Bize limanda bütün selamları fareler verir 

Ölüye yatar kaptanlar her sefer sonrası 

Belki bir gün bir cenazede denk geliriz de  

Aynı tabutu bile omuzlamaz benle çilek kokan omuzların 


Yalnızca yeteri seviyede kafeine dikleşir boynumuz 

Bir rüya,kahve ve yarım yamalak suratın 

Gürültülü sirenleri andırır savaş sancısından farksız 

Ve en iyi hikayede kolum kopuk ağzımda yırtıklar mevcut 

Bilmez misin hepsinin bir anlamı var 

Bilmez misin bizim bizden büyük düşmanımız yok


Ağzımıza tıkıldı sicilya akdeniz kustuk 

Gençlik acılarımızı unuttuk fransız taşralarında 

Yaktık yıktık belki de tüm köyü döndük 

Bir çiftciye el uzattık en alçaklığımızla 

Kazanlar yakıldı bizim için tanrılar kurban istedi 

O kazanlarda kaynadı ruhumuz karıştı birbirine 

Günahlarımız birleşti kahırlar bağladı  

Bugün bir şaman bizim için bağırır gökyüzüne 

Bizim için dans edilir bu bir panayır 

Ve aynı yerden yanmaya başladıysak  

Şayet buysa bizim en dönülmez noktamız 

Bu kazanın içinde bari sarıl bana  

Belki bu sefer başka tanrıları memnun ederiz 

 

Aynı kentte suçlanmış aynı kentte vurulmuşuz 

Küfür edilmiş suratımıza nefretler boşalınmış 

Canımıza tak etmiş uzun bir yol bulmuşuz 

Arkamıza bakmadan gitmek yaraşır zaten bize 

En azından ilk sefer öyle yapmıştık 

Sesler kıyımlar eşlik etmiş adımlarımıza 

Yüzümüz hiç dönmemiş akdenize 

Belki de bir daha hiç aynı sahilde buluşmamak üzere 

Aynı kentten kovulmuşuz 


Yorumlar